Vanlig onsdag på jobbet


Det är en riktigt klassisk dag på jobbet; trevligt men lite händelselöst. Vi sitter och spelar musik och småpratar. Jag trivs verkligen bra här, men just idag är jag trött och har bara kvällen i tankarna. Jag ska träffa en kompis och äta middag och se en film. Blir nog mysigt, jag har sett fram emot det i ett par dagar.

Det går mycket bra filmer på bio just nu, och vi har gjort en härlig bioplan för månaden. Några av de filmer vi ska se är Snabba Cash, Sherlock Holmes och Alice i Underlandet. På sistone har det ju gått upp fler och fler filmer i 3D, och det är verkligen en stor favorit hos mig och mina kompisar. Vi såg ett par skräckfilmer i 3D till exempel, och jisses vad vi blev mer skrämda än man vanligtvis blir. Det kan bero på att filmerna i fråga var lite läskigare än vanligt, men det har helt klart en cool effekt när allt får ett sådant djup.
Jag läste någon gång på tjuvlyssnat.se om två tjejer som suttit och pratat på bussen, och den ena av dem hade sagt att hon var glad att inte verkligheten var i 3D, för att det hade varit så läskigt... Haha.

Nu är det inte särskilt långt kvar tills helgen är kommen (nåväl, ungefär så långt kvar som det har gått sedan den sist var här...) och jag ser fram emot ledigheten! Kanske få dricka lite rödvin och träffa härligt folk...?
Trackback
RSS 2.0