Resa bort från Stockholm ett tag

Jag har för övrigt planerat att resa bort från min älskade Stockholms-värld ett tag, eftersom att jag känner att jag kanske borde vidga mina vyer.
Jag planerar att via tåg försöka uppleva Sydamerika. Det är verkligen en plats jag inte vet något om och jag känner att jag vill åka dit både för min allmänbildnings skull och för nöjes skull. Det ska bli så skönt att komma till en varm plats där man inte behöver vänta på att det ska börja regna när som helst eller ha på sig så mycket ytterkläder att det nästan är tungt att bära.

Jag gillar verkligen Sverige, men på vintern kan det bli för trist här... Då är det underbart att resa bort och få lite nya upptäckter och upplevelser. Dock har jag lite knapert med pengar, vilket förstås är ett litet problem.
Jag har tänkt ta någon form av webblån (jag sa ju att man kan göra allt på nätet i mitt förra inlägg!), för det känns som att det är det smidigaste rent administrativt och att det även har OK räntor. Som jag förstår det får man de högsta räntorna när man tar sms-lån, så det vill jag helst undvika.

Sen har jag tänkt kolla med min bank, men jag har redan ett lån där som jag föredrar att inte bygga på. Vem vet när man verkligen behöver ett lån - då vill jag ha rätt att ta ett, eller utöka det jag redan har!
Sen har jag förstås, som de flesta andra kanske, en hel del CSN-skulder.
Men det känns som en annan sak, de har jag ju lagt på något så viktigt som utbildning. Det är vad som har gett mig det jobb jag har idag, och där är min lön helt OK.
Som tur är kan jag ta ledigt från det jobbet, så jag behöver inte förlora det bara för att jag vill resa. Det är verkligen tur att man ofta har rätt till tjänstledighet!

Det ska bli underbart att komma iväg från höstrusket och resa lite. Men några veckor är det kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0