Betalningar på nätet

Jag börjar vänja mig allt mer vid att göra mina köp och betalningar online. Det är en så stor skillnad på att slippa gå till banken och att slippa posta in räkningar eller göra transaktioner över långa telefonsamtal.
När internetbanker blev vanliga så förändrade det egentligen hela min relation till min ekonomi, nu känns det inte alls lika jobbigt längre att hålla på med de där vanliga vardagsfrågorna så som när en räkning ska betalas eller så. Man  har ju autogiro!

Överhuvudtaget har jag haft god användning av internet sedan det kom igång, och jag njuter verkligen av den källa till nöje och enkel kommunikation som det är. Jag älskar att kolla på filmer på YouTube, ha mailvänner som bor på andra sidan jordklotet, spela spel online och göra alla ärenden där. Jag shoppar också en hel del på nätet, och det har till och med hänt att jag har köpt hem mat där.
Sen kan jag iförsig gilla att gå och shoppa i "riktiga" affärer, eftersom att jag tycker om att strosa runt och titta på saker. Men det är praktiskt att kunna handla på nätet också.

Det har hänt att jag varit lite orolig för att man inte kan göra säkra betalningar på internet, men nu för tiden vet jag att nätet är en minst lika säker väg att göra betalningar på som något annat. OK om man var orolig i början, men nu är det så pass beprövat.

Internet är helt enkelt en himla smidig pryl, som kan användas till det mesta. Gud vet hur folk klarade sig innan det kom!
Trackback
RSS 2.0